Profil Zaufany to metoda identyfikacji osoby w Internecie. Jest on niezbędny gdy chcemy złożyć wniosek elektroniczny do urzędu. Jak założyć Profil Zaufany bez wychodzenia z domu?
Jak założyć Profil Zaufany

1. Przejdź na stronę:  https://pz.gov.pl/  i wybierz Zarejestruj się (prawy górny róg)
2. Wybierz sposób uzyskania Profilu Zaufanego: Banki i inni dostawcy
(Istnieje możliwość potwierdzenia Profilu Zaufanego w Punkcie Potwierdzającym, jednak w okresie stanu epidemiologicznego mogą być one nieczynne)
3. Wybierz swojego dostawcę tożsamości - swój bank
4. W zależności od wybranego banku proces rejestracji może się nieco różnić. Przykładowo wybierając mBANK, po porawnym logowaniu, należy przejść w zakładkę EURZĄD, wybrać ZAREJSTRUJ Profil Zaufany, sprawdzić poprawność danych, zanotować identyfikator Profilu Zaufanego, zaakceptować i zatwierdzić rejestrację.

Poprawność rejestracji Profilu Zaufanego można sprawdzić wchodząc ponownie na stronę https://pz.gov.pl i wybierając Zaloguj się.

5. Po poprawnym założeniu Profilu Zaufanego możesz składać wnioski elektroniczne do urzędu. 
https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup#/panelOgolny