REJESTRACJA OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY
Aby dokonać rejestracji w PUP jako osoba bezrobotna należy skorzystać z poniższych rozwiązań:
- pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do Urzędu wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym za pośrednictwem portalu praca.gov.pl. W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta osoby w Urzędzie. Rejestracja w tym przypadku jest rozpatrywana z dniem złożenia przez Państwa wniosku. Osoba otrzyma na konto w praca.gov.pl decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy i ewentualnym prawie do zasiłku w postaci elektronicznej;
- prerejestracja, która polega na złożeniu do Urzędu wniosku w postaci elektronicznej
za pośrednictwem systemu praca.gov.pl (https://www.praca.gov.pl). W tym przypadku nie jest wymagane posiadanie profilu zaufanego ani kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Macie Państwo możliwość umówienia się do Urzędu w dogodnym terminie w celu potwierdzenia poprawności przekazanych danych i dostarczenia załączników – pracownik Urzędu Pracy telefonicznie skontaktuje się z Państwem w celu uzgodnienia szczegółów. W związku z powyższym prosimy o wskazanie we wniosku aktualnego telefonu kontaktowego. Rejestracja w tym przypadku jest rozpatrywana w dniu osobistego zgłoszenia się do urzędu i podpisania odpowiednich dokumentów rejestracyjnych. - W przypadku braku możliwości dokonania rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy za pośrednictwem platformy praca.gov.pl, rejestracja osobista możliwa będzie po wcześniejszym umówieniu telefonicznym:
- Filia w Gubinie - 68 4558218, 68 4558219
W celu zapewnienia bezpieczeństwa klientów oraz pracowników w siedzibie Urzędu obsługiwane będą osoby, które umówią się na wizytę telefonicznie.
ZASADY OBSŁUGI BEZPOŚREDNIEJ KLIENTÓW:
- Klienci będą obsługiwani bez osób towarzyszących, za wyjątkiem osób niepełnosprawnych.
- Klient zostanie poproszony o podanie imienia, nazwiska, daty i godziny wizyty oraz nazwiska pracownika, z którym jest umówiony na wizytę.
- Klienci zobowiązani są do zachowania reżimu sanitarnego, należy zachować dystans 1,5 metra między oczekującymi. Klienci przychodzący do Urzędu muszą być zaopatrzeni w maseczkę ochronną, zasłaniającą nos i usta. Po wejściu do siedziby Urzędu należy bezzwłocznie zdezynfekować ręce dostępnym płynem do dezynfekcji (dotyczy to zarówno osób w rękawiczkach jednorazowych jak i bez nich).
- Ściągnięcie maseczki może być wykonane wyłącznie na wyraźne polecenie pracownika lub za jego zgodą.
- Klienci, którzy nie spełniają wymogów sanitarnych lub sprawiają wrażenie chorych nie będą obsługiwani.
- Dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu biurowym nie może być większa niż jedna osoba na jedno stanowisko obsługi – w Filii w Gubinie jeden interesant w pomieszczeniu biurowym,
- W siedzibie Urzędu mogą przebywać wyłącznie osoby, które są obsługiwane.
- Osoby objęte kwarantanną nie będą obsługiwane.
Prosimy o załatwianie spraw, które nie wymagają bezpośredniego kontaktu z urzędnikiem poprzez portal praca.gov.pl lub ePUAP, telefonicznie lub listownie, korespondencję do urzędu można pozostawić w skrzynce podawczej przed wejściem do budynku do godz. 14.30.
Poprzez portal praca.gov.pl można skorzystać z usług elektronicznych:
- Rejestracja osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy
- Wyrejestrowanie osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy
- zgłoszenie rozpoczęcia/wznowienia działalności gospodarczej
- zgłoszenie wyjazdu lub braku gotowości do podjęcia zatrudnienia
- wniosek o pozbawienie statusu osoby bezrobotnej
- rezygnacja osoby poszukującej pracy z pomocy określonej w ustawie
- wniosek o przeniesienie dokumentów do urzędu pracy właściwego ze względu na nowe miejsce zamieszkania
- Wniosek o przyznanie i wypłatę dodatku aktywizacyjnego
- Wniosek o wydanie zaświadczenia
- Wniosek o przelew środków na konto
- Pismo do urzędu
- Wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu
- Wniosek o przyznanie bonu zatrudnieniowego dla osoby bezrobotnej do 30 roku życia
- Wnioski z Tarczy antykryzysowej
- Zatrudnianie cudzoziemców
- Zgłoszenie oferty pracy
Kontakt telefoniczny:
Powiatowy Urząd Pracy w Krośnie Odrzańskim:
Rejestracja, zasiłki dla bezrobotnych 68 383 03 01, 68 383 0303
Sekretariat 68 383 0313
Doradcy klienta 68 383 0305, 68 383 0308, 68 383 0307, 68 383 0322
Obsługa pracodawców (zatrudnianie cudzoziemców), zgłoszenie oferty pracy 68 383 0305 /308
KFS/Szkolenia 68 383 0319
Staże, refundacje, dotacje, prace interwencyjne 68 383 0306
Formy wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej:
Pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla mikroprzedsiębiorców 68 383 0319
Dofinansowanie przedsiębiorcom części kosztów wynagrodzenia pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek 68 383 0307
Dofinansowanie przedsiębiorcy niezatrudniającemu pracowników części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej 68 383 0319
Powiatowy Urząd Pracy Filia w Gubinie:
Rejestracja, zasiłki dla bezrobotnych 684558218, 684558219
Doradcy klienta 68 475 5371, 68 455 2272, 68 455 8212,
Obsługa pracodawców (zatrudnianie cudzoziemców) 68 455 2272
Obsługa pracodawców, zgłoszenie oferty pracy 68 455 8212, 68 455 2272
KFS/Szkolenia 68 455 8214
Staże 68 455 8212
Dotacje, refundacje na doposażenie stanowiska pracy, prace interwencyjne 68 455 8221
Formy wsparcia w ramach tarczy antykryzysowej:
Pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla mikroprzedsiębiorców 68 455 8215 68 455 8220
Dofinansowanie przedsiębiorcom części kosztów wynagrodzenia pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek 68 455 8214, 68 455 8212
Dofinansowanie przedsiębiorcy niezatrudniającemu pracowników części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej 68 455 8221