Zapytanie ofertowe na wykonanie usługi szkoleniowej
pn.: „Kompetencje cyfrowe – poziom średniozaawansowany",
którego wartość nie jest równa lub nie przekracza kwoty 130 000 złotych netto
pn.: „Kompetencje cyfrowe – poziom średniozaawansowany",
którego wartość nie jest równa lub nie przekracza kwoty 130 000 złotych netto
Instytucje szkoleniowe posiadające aktualny wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych
(dane adresata zapytania)
I. Opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamównienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu szkolenia w formie stacjonarnej dla 20 osób, podzielonych na 2 grupy 10 osobowe (łączny czas trwania szkolenia 25 godzin dla każdej z grup w tym egzamin przeprowadzony w ostatnim dniu szkolenia).
2. Program szkolenia powinien obejmować zajęcia teroretyczne i praktyczne. Zakres tematyczny szkolenia został określony w pkt 7 „Zakres tematyczny szkolenia".
3. Warunki organizacji czasu trwania szkolenia:
- zajęcia muszą być realizowane w następujących po sobie dniach roboczych (5 dni po 5 godzin);
- zajęcia mogą rozpocząć się najwcześniej o godzinie 8:00, natomiast muszą zakończyć się najpóźniej o godzinie 15:00;
- godzina zegarowa zajęć liczy 60 min. i obejmuje zajęcia dydaktyczne oraz przerwy.
4. Miejsce przeprowadzenia szkolenia:
- Powiatowy Urząd Pracy w Krośnie Odrzańskim, ul. Piastów 10 B, 66-600 Krosno Odrzańskie (1 grupa 10 osobowa);
- Powiatowy Urząd Pracy w Krośnie Odrzańskim Filia w Gubinie, ul. Obrońców Pokoju 20, 66-620 Gubin (1 grupa 10 osobowa).
5. Szkolenie powinno zostać przeprowadzone zgodnie z podpisaną umową najpóźniej do 29 listopada 2024 r. (dokładny termin do uzgodnienia z Zamawiającym po wyborze oferty).
6. Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników szkolenia wiedzy i umiejętności na poziomie średniozaawansowanym z zakresu 5 obszarów kompetencji cyfrowych określonych zgodnie z publikacją DigComp 2.2 Ramy Kompetencji cyfrowych dla obywateli z nowymi przykładami wiedzy, umiejętności postaw tj. informacja i dane, komunikacja i współpraca, tworzenie treści cyfrowych, bezpieczeństwo i rozwiązywanie problemów.
7. Zakres tematyczny szkolenia:
- przeglądanie, wyszukiwanie i wybieranie informacji – korzystanie z wyszukiwarek internetowych, użytkowanie aplikacji do wymiany informacji (np. social media, blogi itp.), ocena informacji pod kątem prawdziwości;
- przechowywanie i zapisywanie informacji – zapisywanie plików i treści, przechowywanie i tagowanie plików oraz organizacja i zarządzanie plikami;
- komunikacja za pomocą narzędzi cyfrowych i aplikacji – kontaktowanie się z innymi osobami za pomocą narzędzi komunikacji elektronicznej;
- aktywność obywatelska online – korzystanie z podstawowych usług elektronicznych np. e-urząd, bankowość elektroniczna, IKP, PUE, ZUS;
- tożsamość cyfrowa – zalety i zagrożenia, kształtowanie własnej tożsamości wirtualnej oraz śledzenie jej w sieci;
- tworzenie i przetwarzanie treści cyfrowych – tworzenie prezentacji, tabel, nagrań oraz ich edycja, przetwarzanie i modyfikacja;
- przestrzeganie prawa autorskiego i licencji – ogólna wiedza na temat praw autorskich i własności intelektualnej;
- programowanie – podstawowe informacje o językach programowania, wprowadzenie podstawowych zmian w konfiguracji aplikacji;
- ochrona cyfrowa – jak zabezpieczyć swoje urządzenia (oprogramowanie antywirusowe, jak tworzyć skuteczne hasła itp.);
- obsługa techniczna urządzeń – przedstawienie możliwości korzystania ze wsparcia technicznego oraz przedstawienie jak można w prosty sposób rozwiązać problem tj. sprawdzenie aktualizacji, okablowania, restart systemu itp.;
- obsługa programów WORD, EXCEL, POWER POINT (skróty klawiszowe, tworzenie wykresów, podstawowe formuły, zabezpieczenie pliku itp.);
- egzamin wewnętrzny sprawdzający wiedzę na zakończenie szkolenia.
- zapewnienie indywidualnego dostepu dla każdego uczestnika do oprogramowania i sprzętu komputerowego w oparciu, o który będzie przeprowadzone szkolenie;
- zapewnienie warunków dostępności w zakresie organizowanego szkolenia z uwaględnieniem minimalnych wymagań zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240) w sytuacji gdy uczestnkiem szkolenia jest osoba ze szczególnymi potrzebami;
- pełne przygotowanie merytoryczne i metodologiczne;
- przygotowanie materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika zawierających informacje przekazane na szkoleniu oraz notatniki/ zeszyty, długopisy;
- przeprowadzenie szkolenia;
- prowadzenie dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych oraz listę obecności zawierającą: imię, nazwisko i podpis uczestnika szkolenia;
- terminowe realizowanie programu szkolenia, egzekwowanie dyscypliny i postępu w nauce uczestnika szkolenia;
- niezwłoczne pisemne zawiadamianie Zamawiającego o przypadkach nieobecności lub przerwania szkolenia przez uczestnika szkolenia;
- ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków uczstników szkolenia:
- którym nie przysługuje stypendium,
- skierowanych przez Zamawiającego na szkolenie, którzy w trakcie szkolenia podejmą zatrudnienie, inną pracę zarobkową lub działalność gospodarczą;
- sporządzenie protokołu i karty ocen z okresowych sprawdzianów efektów kształcenia oraz egzaminu końcowego;
- zawiadomienie Zamawiającego o zakończeniu szkolenia i jego wynikach;
- wydanie uczestnikowi szkolenia zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie umiejętności, zawierającego:
- numer z rejestru,
- imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość,
- nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie,
- formę i nazwę szkolenia,
- okres trwania szkolenia,
- miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie umiejętności lub kwalifikacji,
- tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych,
- podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie;
- prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie umiejętności lub kwalifikacji, zawierającego: numer, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, oraz nazwę szkolenia i datę wydania zaświadczenia;
- przeprowadzenie anonimowej ankiety dotyczącej oceny szkolenia i dostraczenia jej wyników do Zamawiającego po zakończonym szkoleniu.
II. Termin i miejsce składania ofert
Ofertę zawierającą żądane informacje proszę złożyć do dnia 09.08.2024 r. do godz. 15:00 na formularzu załączonym do niniejszego zapytania.
Dopuszcza się złożenie oferty:
– w formie pisemnej na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Krośnie Odrzańskim, ul. Piastów 10B, 66-600 Krosno Odrzańskie (liczy się data wpływu oferty do kancelarii Urzędu),
– za pośrednictwem poczty elektronicznej: sekretariat@pup.powiatkrosnienski.pl.
III. Informacje o sposobie porozumiewania się Wykonawców z Zamawiającym
Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami są:
- Lipińska Michalina – specjalista ds. rozwoju zawodowego, tel. 68 383 03 19,
- Iwona Żak – specjalista ds. rozwnoju zawodowego, tel. 68 455 82 14.
Oprócz ceny proszę również o podanie:
- adres poczty elektronicznej Wykonawcy.
W przypadku wybrania Państwa oferty zostaną Państwo poinformowani za pomocą poczty elektronicznej,
e-mail o terminie i miejscu przeprowadzenia negocjacji lub podpisaniu umowy.
IV. Rodzaj wymaganych dokumentów:
- oferta szkolenia (wg załącznika nr 1 do zapytania ofertowego);
- kopia certyfikatów jakości usług posiadanych przez instytucję szkoleniową (jeśli posiada);
- referencje (jeśli posiada).
V. Kryteria wyboru wykonawcy i ich waga:
Lp. | Kryteria | Podstawa oceny | Sposób oceny |
1 | jakość oferowanego programu szkolenia | program szkolenia | - program szkolenia dostosowany / nie dostosowany do zakresu szkolenia oraz obowiązujących przepisów prawa i wymagań zamawiającego - komisja przyznaje odpowiednio 0 – 10 pkt |
2 | dostosowanie kwalifikacji i doświadczenia kadry dydaktycznej do zakresu szkolenia | wykaz osób biorących udział w realizacji szkolenia oraz opis posiadanego przez nich: wykształcenia, uprawnień oraz doświadczenia zawodowego zgodnego z kierunkiem szkolenia. | - kwalifikacje i doświadczenie kadry dostosowane / nie dostosowane do zakresu szkolenia -komisja przyznaje odpowiednio 0 – 10 pkt |
3 | dostosowanie wyposażenia dydaktycznego i pomieszczeń do potrzeb szkolenia oraz sposób organizacji zajęć praktycznych, | szczegółowy opis miejsca przeprowadzania szkolenia (wielkość sali, klimatyzacja, dostęp do pomieszczeń sanitarnych i socjalnych) opis wyposażenia w sprzęt audiowizualny, materiały dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia zajęć teoretycznych, a także wyposażenie w sprzęt i urządzenia potrzebne do przeprowadzenia zajęć praktycznych, wskazanie dokładnego miejsca zajęć teoretycznych i zajęć praktycznych, liczba uczestników szkolenia przypadających na 1 stanowisko praktycznej nauki (maszynę, urządzenie, komputer) | -wyposażenie dydaktyczne i pomieszczenia dostosowane / nie dostosowane do potrzeb szkolenia - komisja przyznaje odpowiednio 0 – 10 pkt |
4 | rodzaj dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji zgodnych z obowiązującymi przepisami | wzory dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji | - dokumenty zgodne/ niezgodne z przepisami obowiązującymi przy danym kierunku szkolenia i wymaganiami Zamawiającego - komisja przyznaje odpowiednio 5 lub 0 pkt - dokumenty można uznać za potwierdzające kwalifikację/ kompetencję zgodnie z załącznikiem nr 2 Podstawowe informacje dotyczące uzyskiwania kwalifikacji w ramach projektów współfinansowanych EFS+ do Wytycznych dotyczących monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów na lata 2021 – 2027 7 lub 0 pkt |
5 | koszt szkolenia | oświadczenie instytucji szkoleniowej | Cena najniższa (spośród otrzymanych ofert) ----------------------------------- x 20 pkt Cena oferty ocenianej |
6 | posiadanie certyfikatu jakości usług | kopie dokumentów, w tym między innymi: akredytacja kuratora oświaty, certyfikat systemu zarządzania jakością wydany na podstawie międzynarodowych norm ISO oraz inne certyfikaty zgodne tematycznie z zakresem szkolenia | - posiadanie/nie posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług/akredytacji - komisja przyznaje odpowiednio 5 lub 0 pkt |
7 | doświadczenie instytucji szkoleniowej w prowadzeniu szkoleń w tematyce zgodnej z przedmiotem zamówienia w ciągu ostatnich trzech lat | dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usługi np. referencje i protokoły odbioru usług oraz oświadczenia własne Wykonawcy, analiza dokumentacji w urzędzie przeprowadzona na podstawie dotychczasowej współpracy dotycząca ilości przeszkolonych osób | - posiadanie przez instytucję szkoleniową doświadczenia obejmującego przeszkolenie w ciągu ostatnich 3 lat powyżej dziesięciu 8-osobowych grup w zakresie objętym przedmiotem zamówienia - 10 pkt - posiadanie przez instytucję szkoleniową doświadczenia obejmującego przeszkolenie w ciągu ostatnich 3 lat nie mniej niż pięć 8-osobowych grup w zakresie objętym przedmiotem zamówienia - 5 pkt - posiadanie przez instytucję szkoleniową doświadczenia obejmującego przeszkolenie mniej niż pięć 8-osobowych grup w zakresie objętym przedmiotem zamówienia – 3 pkt - brak doświadczenia – 0 pkt, |
8 | Sposób sprawdzenia efektów szkolenia | oświadczenie instytucji szkoleniowej | - przeprowadzenie egzaminu zewnętrznego – 5 pkt -przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego - 3 pkt - brak – 0 pkt |
9 | Maksymalna ilość punktów możliwych do osiągnięcia za złożoną ofertę | 77pkt |